Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Starostwo Powiatowe w Wałczu

Zasady udzielania porady konsumenckiej

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Dodatkowe informacje, uwagi

  1. Powiatowy Rzecznik Konsumentów (RK) realizuje zadania wymienione w art. 42 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów.
  2. Mieszkańcy Powiatu Wałeckiego będący konsumentami, mogą bezpłatnie zasięgnąć porady i informacji w sprawach konsumenckich osobiście, telefonicznie i mailowo.
  3. W sprawach wymagających pogłębionej analizy bądź konieczności wystąpienia rzecznika do przedsiębiorcy, należy osobiście zgłosić się do biura RK w godzinach przyjęć interesantów lub po wcześniejszym umówieniu telefonicznym poza ustalonymi godzinami przyjęć, ale w godzinach pracy Starostwa Powiatowego w Wałczu tj. 7.30-15.30. Takie sprawy nie będą podejmowane na podstawie jedynie poczty elektronicznej.
  4. Zgłaszając się po poradę należy osobiście wypełnić wniosek oraz przynieść wszystkie oryginalne dokumenty istotne dla sprawy (np. paragon, fakturę, zamówienie, umowę, regulamin, złożone reklamacje, prowadzoną z przedsiębiorcą korespondencję, itp.).
  5. Dane osobowe ujawnione przy udzielaniu porad i informacji są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków prawnych, w szczególności w celu zapewnienia przez RK w Wałczu pomocy w sprawie o ochronę praw konsumenta.